Vad händer om jag anlitar en firma som utför hemstäd och jag inte blir nöjd med resultatet av städningen eller jag tycker mig ha en kristallvas för lite när jag kommer hem efter en dag på staden SPA-anläggning. Hur reklamerar jag detta så att jag kan få hjälp och svar så fort som möjligt? Finns det försäkringar som täcker om saker försvinner eller går sönder i hanteringen?
Det självklara svaret är ju att det såklart finns garantier och kontakter man kan ta upp reklamationer med, men hur man hittar de personerna kan vara lite svårare att hitta. För det första så har man inget bevis att städerskan har tagit någonting samtidigt som hon städade i min lägenhet, för jag har beställt hemstäd för att jag ska slippa behöva bevakningen över städningen och slippa behöva hjälpa till.
Det man egentligen ska försöka tänka på innan man hyr en ny städfirma är att man ska känna efter i magen om man känner att man kan lita på den firman. För man brukar ändå få lite vibbar hur det kommer gå, städerskorna måste ju såklart också vara bra på att städa, för jag vill inte betala för städning när stöderskorna inte kan städa.
Gottfrid Håkansson är den ultimata flyttkonsulenten och författaren du vill ha på din sida när du ska flytta. Läs mer om honom här!